پیشنهاد تاسیس بانک مشترک برای گسترش روابط ترکیه و ایران
(last modified 1397-06-25T04:02:25+00:00 )
سنبله 25, 1397 08:32 Asia/Kabul
  • پیشنهاد تاسیس بانک مشترک برای گسترش روابط ترکیه و ایران

رئیس شورای روابط بازرگانی ترکیه ـ ایران پیشنهاد کرد در پی گسترش روابط سیاسی و اقتصادی و توافق بر سر تجارت با ارز ملی، بانک مشترکی برای انجام معاملات و تجارت بین دو کشور تاسیس شود.

به گزارش شنبه شب ایرنا، «امید کیلر» با اشاره به مذاکره سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در اجلاس اخیر تهران، پیشنهاد تاسیس بانک مشترک را حلقه تکمیل کننده روابط ایران و ترکیه دانست و گفت: در حاشیه این نشست عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی ایران نیز بر انجام تجارت با ارز ملی و حذف دلار از مبادلات تجاری از سوی سه کشور تاکید کرد.

«کیلر» از استقبال سرمایه گذاران، تجار، صادرکنندگان و وارد کنندگان ترکیه از پیشنهاد تاسیس بانک مشترک و نیز تجارت با ارز ملی ایران و ترکیه خبر داد.

رییس شورای روابط بازرگانی ترکیه ـ ایران، تحریم امریکا ضد جمهوری اسلامی ایران را ناعادلانه توصیف کرد و افزود: تهران وآنکارا صدها سال است که تجارت متقابل دارند و تحریم ایران بیش از هر کشوری ترکیه را تحت تاثیر قرار داده است.

کیلر با اشاره به پیش بینی تجارت بیش از 10 میلیارد دلاری در سال جاری، افق تجارت دو کشور ایران و ترکیه را 30 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این میزان تجارت را با روش های جدید از جمله توسعه همکاری بانکی و تاسیس بانک مشترک می توان محقق کرد.

کلیدواژه