قاسمی: کشورها مستقل در مقابل سیاست‌های قلدرمابانه آمریکا ایستادگی کنند
(last modified 1397-06-26T09:47:56+00:00 )
سنبله 26, 1397 14:17 Asia/Kabul
  • قاسمی: کشورها مستقل در مقابل سیاست‌های قلدرمابانه آمریکا ایستادگی کنند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اجلاس سه‌جانبه ایران، افغانستان و هند درباره گسترش همکاریهای منطقه ای را مثبت ارزیابی کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی درباره نشست سه جانبه ایران، افغانستان و هند در کابل که با حضور معاونان وزارت امورخارجه سه کشور برگزار شد، گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند تاثیرات مثبتی در توسعه همکاریهای منطقه‌ای داشته باشد و کشورها مستقل می توانند در مقابل سیاست‌های قلدرمابانه آمریکا ایستادگی کنند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره به آتش کشیده شدن کنسولگری ایران در بصره، جنوب عراق، و حمله به سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در پاریس گفت: این دو حادثه ارتباطی با یکدیگر ندارند و دو حادثه جدا از هم است.
قاسمی تصریح کرد: به آتش کشیده شدن کنسولگری ایران در بصره توسط عناصر مشخصی بود که تلاش داشتند در یک برهه خاص و با توجه به وضعیت عراق برای تاثیرگذاری روابط دو ملت و تحولات داخلی عراق استفاده کنند که خوشبختانه همان طور که پیش بینی می‌شد، استحکام روابط و شناخت دو ملت از یکدیگر اجازه نداد که به اهداف‌شان دست یابند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: حادثه پاریس هم موضوع دیگری است که توسط گروهک تروریستی صورت گرفت و دولت فرانسه قول مساعد داد تا تمهیدات لازم را در این باره انجام دهد و با حمله کنندگان به سفارت ایران برخورد کند.
قاسمی در رابطه حضور «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی و نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک فرصت مغتنمی است تا ایران در سطوح مختلف دیدار‌های متعددی را با سران کشور‌ها داشته باشد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: هنوز جزییات هیات ایرانی شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مشخص نیست اما برای برگزاری نشست‌های دوجانبه هیات ایرانی با اندیشکده‌ها برنامه ریزی می شود.
قاسمی همچنین درباره اظهارات ضد ایرانی «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا در قبال ارتباط ایران با دولت چین و شرایط مسلمانان  در این کشور گفت: سخن حاکمان آمریکا از سر صدق نیست و در راه دشمنی با ایران است؛ ایران همواره حامی مسلمانان بوده و هست و با دولت چین هم مذاکره کرده و برای برقراری صلح و آرامش تلاش می کند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره سوریه و حمله احتمالی به مواضع تروریست ها ادلب نیز گفت: وضعیت سوریه بعد از جنگ فرسایشی در شرایط خاصی قرار گرفته و ادلب به عنوان منطقه مهم به موضوعی حساس بدل شده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: سیاست ایران در قبال تررریسم و تمامیت ارضی سوریه مشخص است و تلاش می کند هرچه زودتر این کشور تمامیت ارضی خود را به دست آورد و از لوث وجود تروریست‌ها پاک شود.

 

کلیدواژه