حمایت عملی جهان از برجام، مهمترین اقدام در مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا
(last modified 1397-06-26T13:21:15+00:00 )
سنبله 26, 1397 17:51 Asia/Kabul
  • حمایت عملی جهان از برجام، مهمترین اقدام در مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام، مهر تاییدی بر غیرقابل اعتماد بودن دولت این کشور است، گفت: حمایت عملی جامعه جهانی از برجام، مهمترین اقدام برای مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری مجلس؛ «کاظم جلالی» روز دوشنبه در دیدار «پانگ سن» Pang Sen سفیر چین در تهران، با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و نقض برجام از سوی آمریکا اظهار کرد: کشورهای قدرتمند جهان به ویژه چین، باید اقدامی اساسی در برابر زیاده‌خواهی‌ها و رفتارهای هنجارشکنانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا انجام دهند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس ایران، تروریسم در منطقه و جهان را محصول رفتارهای مداخله‌جویانه برخی از بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اراده‌ای مستحکم برای مقابله با تروریسم دارد و نقش ایران در مبارزه با تروریسم، پیشتاز و موثر بوده است.

جلالی همچنین گسترش روابط ایران و چین را مهم برشمرد و افزود: گسترش مراودات دو کشور، لازمه ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی و سیاسی دوجانبه است.

«پانگ سن» سفیر چین نیز در این دیدار، برجام را یک توافق مهم چندجانبه بین‌المللی دانست و گفت: همه طرف‌ها موظف به اجرای برجام هستند و چین نیز از آن حمایت می‌کند. 

«پانگ سن» همچنین بر سیاست چین در توسعه همکاری‌ها در حوزه های گوناگون به ویژه اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

کلیدواژه