روسیه: گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی از پایبندی کامل ایران به برجام حکایت دارد
(last modified 1397-06-27T04:05:23+00:00 )
سنبله 27, 1397 08:35 Asia/Kabul
  • روسیه: گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی از پایبندی کامل ایران به برجام حکایت دارد

نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفت: گزارش اخیر آژانس باردیگر تایید کرد که جمهوری اسلامی ایران به برجام پایبند بوده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی، 8 سنبله در گزارشی برای دوازدهمین بار از زمان اجرای برجام و برای دومین بار پس از خروج آمریکا از این توافق بین الملی، پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،«میخائیل اولیانف» در گفت وگو با خبرگزاری نووستی همچنین خاطرنشان کرد اسرائیل تاکنون هیچ مدارک و اسنادی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تحویل نداده است.

نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت، حجم وسیعی از مدارک و شواهدی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در ماه آوریل به آنها اشاره کرد، ظاهراً زمان زیادی نیاز دارد تا تهیه و آماده شود.

«نتانیاهو 10 ثور در یک نمایش تبلیغاتی ضد جمهوری اسلامی ایران، تعداد زیادی عکس، سی‌دی و کاغذ را در برابر دوربین تلویزیون نشان داد و مدعی شد ایران برنامه‌ مخفی برای ساخت سلاح اتمی دارد.

«نتانیاهو» بدون اشاره به انباشت صدها کلاهک اتمی در زرادخانه رژیم صهیونیستی ادعا کرد ایران پس از امضای برجام به جهان دروغ گفته و تلاش خود برای مخفی کردن برنامه ساخت تسلیحات اتمی را تشدید کرده است.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همان روز در واکنش به این نمایش تبلیغاتی نتانیاهو با تاکید بر اینکه آژانس تاکنون در تمامی گزارش های خود پس از برجام پایبندی ایران به این توافق بین المللی را تائید کرده است تصریح کرد نتانیاهو هیچ مدرکی که نشان دهد ایران برجام را نقض کرده، ارائه نکرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا، 18 ثور با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.تنها نتانیاهو از این اقدام ترامپ حمایت کرد.