سنبله 28, 1397 12:40 Asia/Kabul
  • دیدار صالحی با رئیس سازمان انرژی اتمی چین در وین

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی چین در وین، حمایت از برجام را راهبرد مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،«علی اکبر صالحی» روز چهارشنبه در دیدار با «ژانگ کجیان» رئیس سازمان انرژی اتمی چین  در حاشیه شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با اشاره به پیشینه تاریخی روابط دو کشور، از گسترش همکاریهای تهران - پکن در حوزه همکاری های هسته ای پس از خروج یکجانبه و غیر قانونی آمریکا از برجام ابراز خرسندی کرد.
صالحی با یادآوری گام های مثبت در زمینه روابط دوجانبه ایران و چین در چارچوب برجام در حوزه هسته ای، پروژه نوسازی راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک را پروژه چندجانبه برجامی تلقی کرد که پیشرفت کار در این زمینه، می تواند اهمیت زیادی داشته باشد.
«ژانگ کجیان» نیز روابط ایران و چین را راهبردی توصیف کرد و دیدارهای رئیسان جمهوری دو کشور و تأکید آنان بر گسترش روابط دوجانبه را با اهمیت توصیف کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی چین با استقبال از گسترش روابط پکن - تهران در حوزه تجارت و انرژی بر حمایت چین از برجام تاکید کرد.
«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برای شرکت در شصت و دومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، پایتخت اتریش، به این کشور سفر کرده است.

 

کلیدواژه