لاریجانی: همزیستی پیروان ادیان در ایران الگویی برای دیگر ملت ها است
(last modified Fri, 21 Sep 2018 05:53:56 GMT )
سنبله 30, 1397 10:23 Asia/Kabul
  • لاریجانی: همزیستی پیروان ادیان در ایران الگویی برای دیگر ملت ها است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پیامی به کنگره سه روزه اتحادیه آشوری های جهان در بیروت لبنان تاکید کرد: از دستاوردهای انقلاب اسلامی، همزیستی پیروان همه ادیان با مهر، محبت و دوستی و در امنیت و آرامش است که این الگویی برای دیگر ملت ها است.

به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» شامگاه پنج شنبه با بیان اینکه آشوریان مسیحی در قانون اساسی ایران به عنوان یکی از ادیان رسمی شناخته شده اند افزود: آشوریان مسیحی همواره مورد احترام ملت ایران بوده اند و در کنار پیروان سایر ادیان به انجام فرایض و شعائر دینی و اجرای آیین های خویش پرداخته اند.

لاریجانی با اشاره به اینکه برخی نسل کشی های دینی از سوی دشمنان راه حق و خداپرستی در جهان مشاهده می شود تصریح کرد: باید همه دست در دست یکدیگر با وحدت و ایمان و اعتقاد به خداوند واحد و یگانه به دفاع از حقوق انسان و بشریت بپردازند تا همه در جهان عاری از خشونت و سرشار از اجرای تعالیم پیامبران، همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین ابراز امیدواری کرد: دستاوردهای کنگره اتحادیه آشوری های جهان بتواند بر تقویت همبستگی بین ملت ها و ادیان مؤثر واقع شود.

در ابتدای آیین افتتاحیه کنگره اتحادیه آشوری های جهان پیام «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز قرائت شد.

آشوری ها در بیش از 40 کشور حضور دارند که فقط در ایران و عراق در مجلس نماینده دارند؛ هر چند که در سوریه، ترکیه، سوئد و برخی کشورهای دیگر، چند نماینده از میان آشوری ها به مجلس راه یافته اند، ولی این راهیابی از طریق فعالیت های حزبی بوده است.