روحانی: ملت ایران بار دیگر دشمنان را مایوس خواهد کرد
(last modified Sat, 22 Sep 2018 06:10:40 GMT )
سنبله 31, 1397 10:40 Asia/Kabul
  • روحانی: ملت ایران بار دیگر دشمنان را مایوس خواهد کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ملت ایران همانند گذشته دشمنان را مایوس می کند، تاکید کرد: امروز دیگر جنگ نیابتی در کار نیست، بلکه آمریکا خود مستقیم در برابر ملت ایران ایستاده و پیمان شکنی را آغاز کرده است.

«حسن روحانی» امروز (شنبه) در مراسم رژه نیروهای مسلح ایران در تهران، با اشاره به عهد شکنی آمریکا در خروج از برجام، تصریح کرد: «دونالد ترامپ» در ظاهر از توافق برجام خارج شده است اما باطن و هدف اصلی اش ضربه به اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: جهانیان امروز اقدام آمریکا را محکوم می کنند و قطعا شکست خورده این جنگ اقتصادی، روانی و سیاسی آمریکا خواهد بود.

روحانی، همچنین با بیان اینکه ملت ایران در قلب مردم عراق، سوریه و لبنان جا گرفته است، تصریح کرد: ملت ایران از توانمندی های دفاعی خود از جمله توان موشکی عقب نخواهد نشست بلکه روز به روز بر قدرت دفاعی خود خواهد افزود.

وی، به نفوذ منطقه ای ایران هم اشاره کرد و افزود: ایران از گذشته همیشه حافظ خلیج فارس،​ اقیانوس هند و باب المندب بوده است و به عنوان کشور بزرگ تاثیرگذار در خاورمیانه هرگز در برابر مظلومیت کشورها سکوت نخواهد کرد.

رئیس قوه مجریه ایران همچنین با اشاره جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، گفت: با همه جنایت جنگی و تجاوز رژیم صدام به ایران، هیچ قدرتی در جهان و هیچ سازمان بین المللی تمام قد در برابر این تجاوز ایستادگی نکرد و این درس مهمی برای ما است.

کلیدواژه