سنبله 31, 1397 15:38 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح ایران در برابر تجاوز دشمنان آمادگی کامل دارند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: نیروهای مسلح ایران در برابر تجاوز دشمنان آمادگی کامل دارند و چنانچه تجاوزگری چشم طمع به ایران داشته باشد، از ایران به خوبی دفاع می کنند.

سردار سرلشکر «محمد باقری» روز شنبه در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح ایران در تهران، در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: نیروهای مسلح ایران هیچ گاه سر جنگ با کسی ندارد اما در اوج آمادگی دفاعی بسر می برد.

سرلشکر باقری افزود: رژه امروز نیروهای مسلح ایران با اقتدار کامل در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار شد و بخش اعظمی از تجهیزات امروز در داخل به دست متخصصان وزارت دفاع و نیروهای مسلح ایران ساخته شده است.

همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم رژه یگان های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و نیروهای انتظامی ایران به همراه انواع تجهیزات و ادوات نظامی در استانها و شهرهای مختلف کشور صبح امروز(شنبه) برگزار شد و نیروهای مسلح ایران در این رژه آمادگی دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

امروز (شنبه)  مصادف با سالروز شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با جمهوری اسلامی ایران است.

ارتش متجاوز رژیم صدام (دیکتاتور معدوم عراق) 31 سنبله سال 1359 (سپتامبر 1980) با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد، تهاجم گسترده‌ای را با به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.

31 سنبله در تقویم مناسبتهای ایران آغاز هفته دفاع مقدس است.

 

کلیدواژه