بیانیه سازمانهای غیر دولتی ایران در قبال اقدامات یکجانبه امریکا ضد تهران
(last modified 1397-07-01T13:47:03+00:00 )
میزان 01, 1397 18:17 Asia/Kabul
  • بیانیه سازمانهای غیر دولتی ایران در قبال اقدامات یکجانبه امریکا ضد تهران

سازمان های غیر دولتی ایران اقدام خلاف عرف بین الملل آمریکا در خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را نقض مسلم حقوق­ بشر دانستند. 

به گزارش اداره کل خبر و تفسیر برون مرزی، جمعی از سازمان های غیر دولتی ایران با امضای بیانیه ای اعلام کردند، محدودیت های آمریکا ضد ایران در حوزه سلامت و بهداشت، نگران کننده تر از دیگر بخش ها بوده و جان بسیاری از بیماران از جمله بیماران خاص و صعب العلاج را تهدید می کند.
امضاء کنندگان این بیانیه همچنین این سوال را مطرح کردند که با محدودیت‌های آمریکا ضد یک کشور مستقل، مردم عادی با چه جرمی از امکان دسترسی به غذا، دارو و تجهیزات پزشکی محروم می شوند.
امضا کنندگان به نمایندگی از جامعه مدنی و سازمان های غیر دولتی ایران، از تمام دولت ها، سازمانهای بین المللی و نهادهای مدنی خواستند که برای تحقق صلح پایدار و فراگیر و شکستن تحریم های ناعادلانه ضد ملت ایران تلاش کنند. 
در ادامه این بیانیه آمده است، محروم کردن مردم ایران از دسترسی به انواع دارو و تجهیزات پزشکی، به تنهایی مشمول نقض کلیه آرمان های حقوق بشر و تعهدات بشر دوستانه بین المللی است که نیازمند واکنش و اقدام سریع و جامعه جهانی است.
در پایان این بیانیه تاکید شده است که در کنار مردم ایران، میلیونها پناهنده و مهاجر افغان زندگی می کنند که به علت  گسترش روز افزون مناقشات مسلحانه و امنیت شکننده در افغانستان، امکان بازگشت به کشورشان را ندارند و از سوی دیگر سیاست های مهاجر پذیری در غرب نیز مانع اسکان و استقرار آنها در کشورهای اروپایی و غربی می شود.

کلیدواژه