میزان 02, 1397 08:16 Asia/Kabul
  •  ایران ،امروز عزای عمومی است

درپی حمله تروریستی در اهواز (جنوب غرب ایران)، هیأت دولت ایران،امروز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرد. 

به گزارش رادیو دری، در بیانیه هیات دولت ایران که دیروز (یکشنبه)منتشر شد، آمده است: حمله تروریستی به مردم و مدافعان امنیت مردم در اهواز، به خوبی نشان داد که دشمنان ایران هدفی جز نابودی ایران و ایرانی ندارند.
این بیانیه می افزاید : دشمنان، از تاریخ نیاموخته اند که بی رحمی ها به جای آنکه هراس و تفرقه در مردم ایجاد کند، بر وحدت و همبستگی ملی می افزاید و سد مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر تجاوزگران و حامیان تروریست ها را استوارتر می کند.
دولت ایران همچنین از همه دولت ها به ویژه کشورهای همسایه خواسته است با اقدام صریح و قاطع، با گروه های تروریستی که در جنایت شهر اهواز نقش داشته یا از آن حمایت کرده اند، برخورد کنند و مطمئن باشند که امنیت کشورهای منطقه، سرمایه یکپارچه و مشترک همه ملت های منطقه است.
قرار است ،پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز فردا در استان خوزستان تشییع شود.
در حمله روز شنبه گروه تروریستی تکفیری "الاحوازیه" از پارکی در حاشیه محل برگزاری آیین رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شهر اهواز، 25 نفر از مردم  شهید و بیش از 60 نفر زخمی شدند.
تروریستهای "الاحوازیه" که مورد حمایت لندن و ریاض هستند سال گذشته نیز به راهیان نور(کاروان بازدید کننده از مناطق جنگی در دوران 8سال دفاع مقدس )حمله کرده بودند. 

کلیدواژه