میزان 02, 1397 19:27 Asia/Kabul
  •  تروریسم مانعی بزرگ در مسیر پیشرفت کشورهای اسلامی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، تاکید کرد: خطر تروریسم و ریشه‌های آن از جمله اندیشه تکفیری که از جانب برخی کشورهای منطقه ترویج می‌شود تمام منطقه را با بحران مواجه کرده و مانعی بزرگ در مسیر رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی است.

«علی شمخانی» روز دوشنبه در دیدار «رامیل اسوب اف»،  وزیر کشور جمهوری آذربایجان در تهران، با تقبیح سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلاف میان کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: لازم است با حفظ هوشیاری و افزایش تعاملات و گفتگوهای سازنده، تلاش های مخرب بدخواهان برای ایجاد بدبینی و اختلاف میان کشورهای منطقه خنثی شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، با اشاره به غیرقانونی بودن تحریم های آمریکا و تبدیل شدن آن به ابزار انتقام شخصی «دونالد ترامپ» از کشورهای مخالف، افزود: این اقدامات نه تنها موثر نخواهد بود بلکه موجب انزوای بیش از پیش آمریکا در جامعه بین الملل خواهد شد.

شمخانی همچنین با بیان اینکه مرزهای دو کشور، مرزهای صلح و دوستی است افزود: تمام بسترها و ظرفیت ها برای ایجاد جهش در روابط همه جانبه به ویژه در بخش های مختلف اقتصادی فراهم است.

«رامیل اسوب اف» وزیر کشور جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با محکوم کردن حمله تروریستی در اهواز (جنوب غرب ایران)، گفت: با توجه به تهدیدات مشترک ناشی اقدامات گروه‌های تروریستی و تکفیری، باکو علاقمند به استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با تهدیدات احتمالی است.

وی همچنین گفت: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش تعاملات و همکاری‌های همه جانبه با ایران است و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادهای ارائه شده استقبال می‌کند.

 

کلیدواژه