میزان 03, 1397 17:28 Asia/Kabul
  • تجدید میثاق مادران وهمسران شهدا با آرمان‌های امام خمینی (ره)

جمعی از مادران و همسران شهدا، زنان ایثارگر، رزمنده و فرهیخته ایران امروز (سه شنبه) همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با قرائت فاتحه و اهدای تاج گل یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه پیروزی در هشت سال دفاع مقدس براثر وفاق ملی، همدلی و از خودگذشتگی و رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) به دست آمد، گفت: مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس به دشمنان ثابت کردند برای دفاع از کیان این مملکت از هستی خود می گذرند.

«مریم مجتهدزاده لاریجانی» به نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: زنان در زمان جنگ تحمیلی، همپای مردان در نبرد حق علیه باطل حضور داشتند و در صحنه نبرد به تکلیف شرعی و ملی خود بخوبی عمل کردند.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران 31 شهریور/سنبله (22 سپتامبر) سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران؛ آغاز هفته دفاع مقدس نام‎گذاری شده است.

آیین بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد دفاع مقدس از روز شنبه (22 سپتامبر) به مدت یک هفته در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

ارتش متجاوز رژیم صدام (دیکتاتور معدوم عراق) 31 شهریورماه/سنبله سال 1359 (سپتامبر 1980) با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد، تهاجم گسترده‌ای را با حمایت غربی ها و به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.

تجربه دوران هشت سال دفاع مقدس نشان داد با وجود همه تنگناها، فشارها و نبود اعتبارات مالی و مشکلات فراوان، می‎توان با عزم راسخ و توکل بر خداوند متعال، در برابر زورگویی قدرت‎های جهانی ایستاد.