عراقچی : آمریکا برای گفت و گو مورد اعتماد نیست
(last modified 1397-07-04T04:41:20+00:00 )
میزان 04, 1397 09:11 Asia/Kabul
  • عراقچی : آمریکا برای گفت و گو مورد اعتماد نیست

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران گفت: اصل مذاکره ، احترام گذاشتن به یکدیگر است و دولتی که به توافقات گذشته پایبند نیست، نمی تواند برای گفت و گوهای بعدی هم مورد اعتماد باشد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران با اشاره به سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: باتوجه به سیاست‌های دولت آمریکا و مشکلاتی که این کشور برای جامعه جهانی ایجاد می کند، یک نوع تکروی در عرصه بین المللی به چشم می خورد؛ این در حالی است که مسئولان دیگر کشورها، به چند جانبه گرایی مذاکرات و نگرشهای جهانی تمایل دارند.
عراقچی که سه شنبه شب در گفت و گو با شبکه دوم تلویزیون ایران سخن می گفت، تصریح کرد: آمریکا هر قدر هم که قدرتمند باشد حق ندارد سازمانهای بین المللی را تضعیف کند و راه خودسری‌های خود را پیش بگیرد.
معان سیاسی وزیر امورخارجه ایران با اشاره به برگزاری نشست امروز(چهارشنبه) شورای امنیت سازمان ملل متحد به ریاست آمریکا افزود: کشوری که بعنوان عضو دائم سازمان ملل و از بانیان قطعنامه 2231 شورای امنیت، اقدام به نقض قطعنامه می کند، به هیچ وجه ظرفیت گفت و گو ندارد.

کلیدواژه