بازتاب سخنرانی « حسن روحانی » در سازمان ملل در رسانه های چین، ژاپن و کره جنوبی
(last modified 1397-07-04T04:44:46+00:00 )
میزان 04, 1397 09:14 Asia/Kabul
  • بازتاب سخنرانی « حسن روحانی » در سازمان ملل در رسانه های چین، ژاپن و کره جنوبی

رسانه های چین ، ژاپن و کره جنوبی ضمن بازتاب گسترده و مشروح اظهارات «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، مواضع منطقی وی را مورد تقدیر قرار دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،تلویزیون های چین، کره جنوبی و ژاپن در گزارش های جداگانه ای ضمن تمجید از سخنرانی منطقی « حسن روحانی»  گزارش دادند ، رییس جمهوری اسلامی ایران بارها در این سخنرانی بر قانون مداری ایران تاکید کرد و ایران را کشوری صلح طلب معرفی نمود.

رسانه های این کشورها افزودند ، برخلاف حملاتی که 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا به ایران کرد، روحانی گفت ، نقض برجام و نادیده گرفتن توافقات بین المللی نوعی هرج و مرج طلبی است.

خبرگزاری شینهوا چین، کیودو ژاپن، نشریات کوریا تایمز و هرالد از کره جنوبی هم در گزارش های جداگانه ای گزارش دادند، رییس جمهور ایران در سخنرانی خود مواضع کشورش را تشریح کرد و گفت ، ایران خواستار جنگ نیست.

رییس جمهوری اسلامی ایران دیروز (سه شنبه) در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت ، سیاست غلط دولت آمریکا در قبال ایران محکوم به شکست است .

روحانی با بیان اینکه برجام حاصل بیش از یک دهه تلاش دیپلماتیک و یک دوره مذاکرات فشرده برای رفع یک بحرانِ ساختگی بود تصریح کرد آمریکا برخلاف قواعد و حقوق بین‌الملل، از یک توافق چندجانبۀ مصّوب شورای امنیت خارج شده است.

کلیدواژه