میزان 04, 1397 17:18 Asia/Kabul
  • خودکفایی ایران در تولید تجهیزات زرهی و پهپادی

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در تولید و بکارگیری پهپاد، تانک، نفربر و تجهیزات زرهی به خودکفایی رسیده‌ است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از دستاورد‌های دفاعی و آمادگی نیرو‌های مسلح در تهران تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش ایران با استفاده از تجربه و دانش بومی در 28 رَسته، به خودکفایی رسیده است.
امیر حیدری با بیان این‌که دشمنان ایران در صورت اشتباه، موجب نابودی خودشان می‌شوند، تاکید کرد: توانمندی‌های ارتش ایران، بخشی از توانمندی جهان اسلام است که در صورت نیاز، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش ایران همزمان با هفته دفاع مقدس، امروز با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.
در این مراسم از پهپاد شناسایی با مداومت پروازی 3 ساعت و اخلالگر ارتباطی با قابلیت ایجاد اختلال در انواع پهپاد ها و جنگنده بمب‌افکن‌ها رونمایی شد.
رونمایی از سیلندر و میل‌لنگ موتور تانک از دیگر دستاوردهای جدید حوزه رزم زمینی بود که از سوی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.