میزان 05, 1397 09:23 Asia/Kabul
  • سیاست راهبردی ایران، حمایت قاطع از حقوق مردم مظلوم فلسطین

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین گفت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع از حقوق مردم مظلوم فلسطین است. 

به گزارش خبرگزاری مجلس، «امیر خجسته» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین روز چهارشنبه در دیدار «خالد قدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در جهت تضعیف حقوق مردم فلسطین به ویژه تصویب قانون "قوم یهود" افزود: موضوع قدس و فلسطین برای مسلمانان یک مسئله اعتقادی است.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین، مقاومت و ایستادگی را تنها راه نجات ملت فلسطین دانست و تاکید کرد، حزب الله، سوریه، عراق و یمن نمونه ای از مقاومت هستند که نشان می دهد امت اسلامی می تواند با اتحاد مشکلات را حل کند.
نماینده جنبش حماس در تهران نیز با تشریح طرح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" گفت: رژیم صهیونیستی عامل ناامنی  در منطقه است.
براساس طرح موسوم به "معامله قرن"، اسرائیل مسئولیت امنیتی بخش اعظم کرانه باختری و گذرگاه های مرزی را در اختیار می گیرد و تنها محله های عربی قدس شرقی به کشور فلسطین ملحق می شود و غزه به شرط موافقت حماس با خلع سلاح، با کشور جدید فلسطین ادغام می شود.

کلیدواژه