شمخانی: علت وجود داعش، حمایت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از آن است
(last modified 1397-07-05T05:15:08+00:00 )
میزان 05, 1397 09:45 Asia/Kabul
  • شمخانی: علت وجود داعش، حمایت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از آن است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران حمایت‌های برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای را دلیل بقای گروههای تروریستی از جمله داعش دانست.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران عصر چهارشنبه پس از اجلاس "گفت و گوی امنیتی منطقه ای" تهران، در نشست خبری افزود: مقابله نرم با حامیان تروریسم و مقابله سخت با تروریست‌ها دو ماموریت اصلی نشست "گفت و گوی امنیتی منطقه‌ای" در تهران بود.
شمخانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، همانطور که با همکاری برخی کشورها، داعش را در عراق و سوریه پاکسازی و با تروریست ها مقابله کرده است، این همکاری ها را در آینده نیز ادامه خواهد داد تا اجازه تحرک به تروریست ها و حامیانشان را در منطقه ندهد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: نشست "گفت و گوی امنیتی منطقه ای" در تهران، گام جدیدی برای افزایش همکاری‌ها میان کشورهای موثر در مبارزه با تروریسم خواهد بود.
نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با مشارکت کشورهای روسیه، چین، هند و افغانستان و به ابتکار ایران، با عنوان "گفت و گوی امنیتی منطقه ای" روز چهارشنبه در تهران برگزار شد.
در بیانیه پایانی این نشست تاکید شد: سیاست ها و اقداماتی که در حمایت یا تقویت افراطی گری در منطقه باشد، تهدیدی برای امنیت منطقه تلقی می شود.

کلیدواژه