میزان 06, 1397 11:23 Asia/Kabul
  •  آمادگی

دبیرکل سازمان اینترپل (پلیس بین الملل) در پیامی با محکوم کردن حمله تروریستی در "اهواز" (جنوب غرب ایران)، آمادگی این سازمان را برای همکاری با ایران برای مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، "یورگن اشتاک" روز پنجشنبه درپیامی به "حسین اشتری" فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان شد- آمادگی اینترپل را برای همکاری با نیروی انتظامی و دولت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

دبیرکل اینترپل تاکید کرد که این سازمان در حد توان - خود را متعهد به ارائه هرگونه یاری در این زمینه می داند تا از این راه - مرتکبان این عمل شنیع- سریعتر به دست قانون گرفتار شوند.

در حمله تروریستی شنبه گذشته به رژه نیروهای مسلح در اهواز (جنوب غرب ایران) که به مناسبت نخستین روز از هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود- 24 تن به شهادت رسیدند و 68 تن نیز مجروح شدند.

هر پنج عامل تروریستی این حمله تروریستی به هلاکت رسیدند. گروهک تروریستی و تجریه طلب "الاحواز" که تحت حمایت مالی - رسانه ای و تسلیحاتی برخی کشورهای منطقه قرار دارد- مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

کلیدواژه