عراقچی: با زبان تهدید با ایران سخن گفتن، هرگز جواب نخواهد داد
(last modified 1397-07-06T06:55:29+00:00 )
میزان 06, 1397 11:25 Asia/Kabul
  •  عراقچی: با زبان تهدید با ایران سخن گفتن، هرگز جواب نخواهد داد

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران خطاب به دولت آمریکا گفت: با زبان تهدید با ایران سخن گفتن، هرگز جواب نداده و در آینده نیز جواب نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، «سید عباس عراقچی» شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «تی آر تی» با اشاره به اینکه که تلاش «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای ایجاد فضای منفی علیه ایران ،مورد حمایت دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار نگرفت، افزود : ادبیات ضد ایرانی ترامپ عادی شده و ایران تنها به زبان احترام پاسخ می دهد.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران در جواب مجری شبکه «تی آر تی» که انزوای آمریکا و حمایت کشورها از ایران پس از خروج واشنگتن از برجام را عکس نتیجه دلخواه ترامپ دانست، تصریح کرد: برجام یک توافق بین المللی و متعلق به همه جامعه بین الملل است که آمریکا با خروج از آن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد.

«سید عباس عراقچی» در پاسخ به این سئوال که ایران چگونه از افراد و شرکت ها برابر تحریم های آمریکا حمایت می کند، پاسخ داد: ایران با دیگر کشورها به ویژه کشورهای امضاکنندگان برجام به کار خود در حوزه های مختلف ادامه می دهد.

معاون وزیر امورخارجه ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا جنگ لفظی میان ایران و آمریکا به جنگ نظامی ختم می شود، تصریح کرد : ایران برای بدترین شرایط نیز آماده است، فکر نمی کنم که آمریکا آنقدر ساده لوح باشد که جنگی علیه ایران آغاز کند.

کلیدواژه