روحانی در نشست هیاتهای ایران و کوبا در هاوانا
(last modified 1395-06-30T05:34:36+00:00 )
سنبله 30, 1395 10:04 Asia/Kabul
  • روحانی و رائول کاسترو در هاوانا
    روحانی و رائول کاسترو در هاوانا

رئیس جمهوری اسلامی ایران ارتقاء سطح روابط ایران و کوبا در همه حوزه ها بویژه اقتصادی را ضروری دانست.

"حسن روحانی"رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه به وقت محلی (بامداد سه شنبه به وقت تهران) در نشست هیات های عالیرتبه ایران و کوبا در هاوانا با حضور رئیس جمهوری کوبا گفت: باید با بهره گیری از ظرفیتهای بالقوه در دو کشور، سطح روابط فی مابین در همه حوزه ها بویژه اقتصادی ارتقاء یابد.

به گزارش ایرنا؛ روحانی با اشاره به موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای با گروه پنج به علاوه یک افزود:هدف برخی کشورهای قدرتمند از اعمال فشار و تحریم ضد کشورهای مستقل در اختیار داشتن انحصار فناوری های نوین و مهم است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای مستقل در حوزه علم و فناوری گفت:ایران و کوبا باید این همکاریها را در عرصه فناوری های نوین از جمله نانو و بیوتکنولوژی ارتقاء بخشند چراکه این اقدام می تواند قدرت کشورهای مستقل را در برابر سلطه جویان ارتقاء بخشد.

رئیس قوه مجریه ایران با تجلیل از روحیه مقاومت مردم کوبا در برابر استعمارگران و سلطه جویان تصریح کرد: ملت ایران نیز طی هشت سال جنگ تحمیلی در حالی استقامت کرد که شرق و غرب به متجاوز کمک می کردند و همین قدرتها پس از جنگ نیز به بهانه های مختلف به فشارها و تحریم های خود ضد ایران ادامه دادند.

"رائول کاسترو" رئیس جمهوری کوبا نیز گفت: کوبا با افتخار شریک ثابت قدم جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کس نمی تواند روند گسترش روابط دو کشور را متوقف کند.

رئیس جمهوری کوبا با بیان اینکه ایجاد جنگ، آشوب و منازعه در جهان،کاسبی سودآوری برای برخی قدرت ها شده است، تصریح کرد: جنون و جنگ افروزی ، اندیشه برخی قدرتها را احاطه کرده است.

 

 

کلیدواژه