صالحی: ایران در سیاست خارجی، دستِ برتر را دارد
(last modified 1397-07-10T04:46:23+00:00 )
میزان 10, 1397 09:16 Asia/Kabul
  •  صالحی: ایران در سیاست خارجی، دستِ برتر را دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان این‌که جمهوری اسلامی در نهایت عقلانیت، سیاست خارجی خود را پیش برده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران، دستِ برتر در مقابل آمریکا را در اختیار دارد.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شامگاه دوشنبه در مراسم بهره برداری از طرح‌های صنعت هوانوردی، در تهران گفت: صنعت هوایی ایران با وجود محدودیت ها و تحریم ها به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده است و توافق هسته‌ای نیز توانست بر این صنعت تاثیر مثبتی بگذارد.

صالحی با بیان اینکه آمریکا با تفکر استفاده از زور و قدرت تلاش کرده است، حیای سیاسی را کنار بگذارد، گفت: استکبار جهانی با انتخاب رفتار قلدرمآبانه سعی در حاکمیت خود بر همه جهان دارد اما در دنیا منزوی شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  افزود: عده ای در واشنگتن معتقدند، اگر آمریکا فشار بیاورد بقیه کشورهای جهان جز تمکین چاره ای ندارند و این اقدام بیانگر رفتارهای غیرمنطقی است؛ زیرا آنها به اجماع جهانی توجهی ندارند.

براساس این گزارش؛ در مراسم بهره برداری از طرح‌های صنعت هوانوردی ازجمله سامانه مدیریت ایمنی، شبیه ساز تقرب پروازها، مرکز آزمون تخصصی کنترل ترافیک هوایی و مرکز آموزش کنترل ترافیک هوایی با حضور رئیس انرژی اتمی ایران به بهره برداری رسید.

 

کلیدواژه