قاسمی: مقامات فرانسوی درقبال ایران واقع‌بین باشند
(last modified 1397-07-10T14:13:54+00:00 )
میزان 10, 1397 18:43 Asia/Kabul
  • قاسمی: مقامات فرانسوی درقبال ایران واقع‌بین باشند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با رد اتهامات واهی سه وزیر دولت فرانسه به یک دیپلمات ایرانی، مقامات فرانسوی را به واقع‌‌بینی دعوت کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به بیانیه سه وزیر دولت فرانسه درخصوص اتهام ناروا و واهی به دیپلمات‌ ایرانی که به دخالت در عملیات خرابکاری در تجمع یک گروهک تروریستی در پاریس متهم و دستگیر شده است، بار دیگر با رد اتهامات و ادعاهای مطرح شده، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به دستگیری دیپلمات ایرانی را اعلام کرد.
قاسمی با تاکید بر آزادی فوری دیپلمات ایرانی دستگیر شده، تمام ماجرا را سناریو و توطئه‌ای برای تخریب روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا دانست که در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی و با صحنه‌گردانی یک گروهک تروریستی و ضد مردمی مقیم فرانسه انجام می‌پذیرد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به سیاست‌های اصولی ایران در محکومیت هرگونه اقدام تروریستی، تأکید کرد: با توجه به اسناد و مدارک موجود نقش معاندان، بدخواهان و عوامل مخرب شناخته شده در طراحی این نمایش مضحک روشن است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با تاکید بر واقع‌بینی مقامات فرانسوی درقبال جمهوری اسلامی، مجدداً به دست‌های شوم بداندیشان که درصدد تخریب روابط کهن و دیرپای ایران و فرانسه و دیگر کشورهای موثر اروپایی هستند، هشدار داد.

کلیدواژه