ظریف: ایران تهدید را تحمل نمی‌کند
(last modified Wed, 03 Oct 2018 03:18:05 GMT )
میزان 11, 1397 07:48 Asia/Kabul
  • ظریف: ایران تهدید را تحمل نمی‌کند

وزیر خارجه ایران روز سه شنبه در نشست چند جانبه گرایی و برجام در نیویورک تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تهدید را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، «محمد جواد ظریف» با بیان اینکه ایران  از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با فشار‌های سیاسی و اقتصادی مواجه بوده خاطرنشان کرد  ایران از ابتدا در برابر فشارها مقاومت کرده اما هرگز تهدید را تحمل نخواهد کرد.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد ملت ایران همواره به تهدید پاسخ منفی می دهد.

«ظریف» همچنین امکان هرگونه مذاکره با واشنگتن را رد کرد و گفت: آمریکا کشور قابل اعتمادی برای مذاکره نیست.

وزیر خارجه ایران به خروج واشنگتن از برجام اشاره کرد و افزود  ایران نمی‌تواند هر بار از اول با آمریکا شروع به گفت وگو کند.

ظریف روز دوشنبه نیز  در گفت وگو با نشریه آمریکایی نیویورکر، پایبندی به توافقات و عهدنامه ها را اساس روابط بین الملل خواند و افزود اعتماد شرط لازم برای گفت وگو با آمریکا است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 8  می به صورت یکجانبه از برجام خارج شد؛ اقدامی که با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

ترامپ در حالی که این توافق مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد را زیر پا گذاشته است اخیرا در ژستی عوام‌فریبانه اعلام کرده آماده مذاکره با ایران برای رسیدن به یک توافق جدید است.

وزارت خارجه ایران در واکنش به این اظهارات ترامپ تصریح کرد پیشنهاد گفت و گو با ایران از سوی ترامپ در شرایطی ارائه می‌شود که دولت آمریکا بدون هیچ توجیهی و برخلاف تمام موازین بین المللی از برجام خارج شده و تحریم های غیرعادلانه خود را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، 13 اوت گذشته درخصوص موضوع مذاکره با آمریکا، تأکید کردند: با آمریکایی‌ها به علت وجود استدلال‌های دقیق، تجربه گذشته و ضررهای فراوان مذاکره، با یک رژیم متقلب و زورگو، مذاکره نمی‌کنیم.

کلیدواژه