میزان 11, 1397 07:57 Asia/Kabul
  • افزایش حجم روابط تجاری ایران و پاکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد طی چهار ماه گذشته، حجم روابط تجاری تهران و اسلام آباد بیش از 46 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا؛ «مهدی هنردوست» بابیان اینکه با روی کار آمدن دولت جدید پاکستان مذاکرات در مورد افزایش روابط اقتصادی به خصوص ارتباط میان بانکهای دو کشورجدی شده است، افزود: تهران و اسلام آباد مصمم هستند تا با تقویت روابط دوجانبه اوضاع منطقه را بهبود بخشند.

سفیر ایران در پاکستان گفت: ایران و پاکستان دو کشور همسایه ومسلمان هستند که میتوانند مکمل یکدیگر باشند و نیازهای بازار هم را تامین کنند.

«مهدی هنردوست»، تقویت همکاری دوجانبه را به سود دو کشور خواند و افزود: اهداف پیش رو، تنها با همکاری تهران- اسلام آباد به نتیجه می رسد.

هنردوست تاکید کرد: ایران و پاکستان می توانند بدون توجه به تهدیدات دیگر کشورها روابط دیرینه خود را تقویت و از مزایای آن بهره مند شوند.

وزیر کشور پاکستان نیز روز دوشنبه از عزم دولت این کشور برای تقویت روابط جمهوری اسلامی با ایران در تمام حوزه ها خبر داده بود.

«شهریار آفریدی» Shehryar Afridi، با تاکید بر اینکه روابط پاکستان و ایران «دوستانه» و «همیشگی» است خاطرنشان کرده بود دولت پاکستان تلاش خواهد کرد روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

کلیدواژه