میزان 12, 1397 09:50 Asia/Kabul
  • فیلیپو گرندی: ایران سیاست پیشرفته‌ای در خدمت به پناهندگان دارد

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: جمهوری اسلامی ایران بهترین آموزش را به پناهندگان ارائه کرده و سیاست پیشرفته‌ای در ارائه خدمات به پناهندگان اتخاذ کرده است.

به گزارش ایرنا؛ «فیلیپو گرندی» Filippo Grandi کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز چهارشنبه در دیدار «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران در ژنو، با قدردانی از خدمات ایران به پناهندگان، بر اجرای روند  قانونی کردن افغانستانی های بدون مدرک در ایران تاکید کرد.

گرندی ابراز امیدواری کرد: با تصویب پیمان جهانی پناهندگان در مجمع عمومی سال جاری، جامعه جهانی بتواند موثرتر به چالش پناهندگی رسیدگی کند.

«حسین ذوالفقاری» نیز در این دیدار، تنها راه حل مشکل پناهندگان و مهاجران افغانستان را ایجاد امنیت داخلی در افغانستان عنوان کرد و گفت: نتیجه تحقق این موضوع بازگشت و ادغام مجدد میلیون ها افغانستانی پناهنده و مهاجر خواهد بود.

ذوالفقاری انجام سرشماری هشت و نیم میلیون نفر از افغانستانی ها را در راستای قانونمند کردن اقامت آنان اقدامی قابل توجه دانست و تاکید کرد: تحریم ها خللی در  خدمت رسانی به پناهندگان ایجاد نخواهد کرد.

«حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران برای شرکت در اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد به ژنو سفر کرده است.

کلیدواژه