میزان 12, 1397 10:39 Asia/Kabul
  • اعضای سازمان ملل ملزم به رعایت احکام دیوان لاهه

معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اعضای سازمان ملل باید از احکام صادر شده توسط دیوان بین‌المللی دادگستری تبعیت کنند.

«لعیا جنیدی» معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران عصر چهارشنبه درجمع خبرنگاران، با اشاره به دستور موقت صادر شده از سوی دیوان لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا برای اعمال فشار و تحریم ضد ایران، اظهار کرد: هر کسی که به مفاد آرای صادر شده از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری عمل نکند، آن را نقض کرده است.

«لعیا جنیدی» تصریح کرد: در جهان، دادگاه قضایی بالاتر از دیوان دادگستری بین‌المللی که یکی از ارگان‌های سازمان ملل است، وجود ندارد.  

معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران گفت: حکمی که دیوان لاهه صادر می‌کند، دارای دو جنبه است؛ یکی آنکه، به اعضای سازمان ملل قدرت پیگیری موضوعات را می‌دهد و دیگری آنکه، به شرکت‌هایی که قصد فعالیت در ایران را دارند موقعیت بهتری اعطا می‌کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز چهارشنبه ضمن تایید صلاحیت خود برای رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا، واشنگتن را به رفع محدودیت‌های بشردوستانه و هوانوردی ایران تا زمان صدور رای نهایی ملزم کرد.

با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای این کشور ضد ایران، تهران از واشنگتن نزد دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. 

کلیدواژه