انتخاب ایران به عنوان رئیس کنفرانس اعضای معاهده جهانی مقابله با دخانیات
(last modified Sun, 07 Oct 2018 04:52:21 GMT )
میزان 15, 1397 09:22 Asia/Kabul
  •  انتخاب ایران به عنوان رئیس کنفرانس اعضای معاهده جهانی مقابله با دخانیات

کشورهای عضو معاهده جهانی مقابله با دخانیات، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان رئیس نهمین کنفرانس دولت های عضو این معاهده انتخاب کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ این تصمیم در هشتمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب کنترل دخانیات که از9 تا 14 میزان در ژنو برگزار شد، اتخاذ و طی آن جمهوری اسلامی ایران با اجماع آراء به عنوان رئیس نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون کنترل دخانیات انتخاب شد.

بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران به مدت 2 سال ریاست کنفرانس اعضای معاهده جهانی مقابله با دخانیات را عهده دار خواهد شد. کنفرانس بعدی، اکتبر 2020 در لاهه هلند برگزار خواهد شد.

کنوانسیون چارچوب کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت که در سال 2003 تدوین شد، برحق همه افراد برای دستیابی به بالاترین استانداردهای بهداشتی تاکید دارد.

این معاهده از سال 2005 اجرایی شد و در حال حاضر 168 کشور در آن عضویت دارند؛ جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به عضویت این کنوانسیون در آمد.

این معاهده در پاسخ به فراگیر شدن و گسترش اپیدمی دخانیات در جهان بوجود آمد و هدف آن کاهش تقاضا برای مصرف فرآورده های دخانی و محافظت از سلامت همگانی از طریق اعمال محدودیت های قانونی در رابطه با مصرف دخانیات و آموزش و افزایش آگاهی های عمومی درباره مضرات استفاده از دخانیات است.

 

کلیدواژه