میزان 17, 1397 16:14 Asia/Kabul
  • لاریجانی: آمریکا، مانع انتقال گاز ایران به پاکستان می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به قرارداد گازی ایران و پاکستان گفت: آمریکا مانع پیشرفت پاکستان است و نمی‌خواهد گاز به این کشور صادر شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری مجلس؛ «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه سومین اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا در آنتالیای ترکیه در دیدار با «سلیم ماندوی والا» Saleem Mandviwalla نائب رئیس مجلس سنا پاکستان با بیان اینکه دوکشور دشمنان و دردهای مشترکی دارند، بر ضرورت ارتقای روابط ایران و پاکستان تاکید کرد.

"سلیم ماندوی والا" نیز در این دیدار ضمن تاکید بر تداوم روابط مستحکم ایران و پاکستان افزود: نمایندگان پارلمان پاکستان به طور مستمر از ایران بازدید می‌کنند و با شرکت های ایرانی همکاری دارند و تحریم ها هیچ محدودیتی برای آن‌ها ایجاد نکرده است.

نائب رئیس مجلس سنا پاکستان با اشاره به پتانسیل‌های فراوان ارتقای مناسبات دو کشور تصریح کرد: پروژه خط لوله گاز که دولت جدید و تمامی احزاب فعال در پارلمان از آن استقبال می‌کنند، هر چه سریع‌تر باید تکمیل شود.

سومین اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا با حضور 20 نفر از رئیسان مجلس و هیات های پارلمانی از 18 کشور آسیایی و اروپایی در شهر آنتالیا برگزار می شود.

کلیدواژه