نگرانی آمریکا از روابط دوستانه ایران و ترکیه
(last modified 1397-07-17T13:07:50+00:00 )
میزان 17, 1397 17:37 Asia/Kabul
  • نگرانی آمریکا از روابط دوستانه ایران و ترکیه

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار رئیس مجلس ترکیه گفت: آمریکا و برخی کشورهای منطقه از همکاری راهبردی و روابط دوستانه ایران و ترکیه ناراحت هستند.

به گزارش ایرنا؛ «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز سه شنبه در دیدار با «بن علی ییلدیریم» Binali Yıldırım رئیس مجلس ترکیه در حاشیه سومین اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا در آنتالیای ترکیه، با تأکید بر اینکه ایران و ترکیه برای پیشبرد اهداف مشترک باید متحدتر باشند، افزود: همکاری تجاری، باید در راستای تأمین منافع دو کشور گسترش یابد.

رئیس مجلس ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و ترکیه، اظهار کرد: متأسفانه دو کشور در معرض حمله چند جانبه قرار دارند، چرا که ابتکاری که ایران، ترکیه و روسیه برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه انجام دادند، برخی کشورها را ناراحت کرده است.

«بن علی ییلدیریم» با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه روز به روز در حال پیشرفت است، افزود: مجالس دو کشور باید در جهت بهبود روابط پارلمانی و تسهیل روابط دوجانبه به‌خصوص در زمینه تجاری اقداماتی را انجام دهند.

رئیس مجلس ترکیه همچنین با اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام عنوان کرد: متأسفانه با اقدامات لحظه‌ای دولت آمریکا، مسائل منطقه به شکل قابل توجهی تغییر کرده است و ایران و ترکیه که مسئولیت سنگینی بر دوش دارند، نمی‌توانند نظاره‌گر باشند.

سومین اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا با حضور 20 نفر از رئیسان مجلس و هیات های پارلمانی از 18 کشور آسیایی و اروپایی امروز در شهر آنتالیا آغاز به‌کار کرد.

کلیدواژه