فضاسازی ضد تهران؛ زندانی شدن دیپلمات ایرانی در بلژیک
(last modified 1397-07-19T07:24:47+00:00 )
میزان 19, 1397 11:54 Asia/Kabul
  • فضاسازی ضد تهران؛ زندانی شدن دیپلمات ایرانی در بلژیک

دادستانی بلژیک روز چهارشنبه ادعا کرد، دیپلمات ایرانی به‌‌نقش داشتن در طرحی برای بمب‌گذاری در همایش گروهک تروریستی منافقین در فرانسه متهم و بازداشت شده است.

پیش از این؛ دادستانی آلمان روز سه‌شنبه ادعا کرد، یک دیپلمات ایرانی را که به اتهام دخالت در طرح بمب‌گذاری در همایش گروهک تروریستی منافقین در حومه شهر پاریس (پایتخت فرانسه) بازداشت کرده بود، به بلژیک تحویل داده است.

درپی این سناریوسازی؛ «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه از احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت‌خارجه ایران خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: مراتب اعتراض تهران به بازداشت و استرداد دیپلمات ایرانی به برلین ابلاغ و تأکید شد، این مساله ناشی از توطئه ساختگی توسط دشمنان روابط ایران و اروپاست که بدون تردید توسط خود گروهک تروریستی منافقین مقیم در فرانسه برنامه‌ریزی شده است.

گروهک تروریستی منافقین برای اینکه نشان دهد همچنان به‌عنوان یک گروه ضد انقلاب و مخالف جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، هر سال همایشی را با دعوت از سیاست‌مداران پیشین و اجاره‌ای اروپایی و آمریکایی و جمع‌کردن یک سری آدم‌های نیازمند از کشورهای مختلف، برگزار می‌کند. 

پس از آن که منافقین و میهمانان سعودی و آمریکایی نشست مضحک امسال در حومه پاریس به نتیجه مطلوبی نرسیدند، فضاسازی ضد ایران شروع و ادعا شد زوجی بلژیکی که اصلیت ایرانی دارند به اتهام قصد انجام عملیات بمب‌گذاری در نشست منافقین، در بلژیک بازداشت شده‌اند. 

کلیدواژه