میزان 21, 1397 09:15 Asia/Kabul
  • جدال دیپلماتیک ایران با آمریکا و رژیم سعودی در سازمان ملل

نماینده ایران در کمیته نخست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جدالی دیپلماتیک با همتایان آمریکایی و سعودی خود گفت: عربستان پادشاهی ترور است که حتی روزنامه نگاران هم از اقدام های تروریستی آن در امان نیستند.

به گزارش ایرنا؛ «محمد حسین غنی ای» شامگاه جمعه در نشست کمیته امنیت و خلع سلاح هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در پاسخ به اظهارات ضد ایرانی نماینده عربستان که ایران را به ارسال موشک بالستیک به یمن متهم کرد اظهار کرد: این ادعاهای ساختگی برای پنهان کردن جنایات جنگی گسترده عربستان در یمن است.

غنی ای با بیان اینکه عربستان سومین کشور هزینه کننده در جهان برای خرید تسلیحات است افزود: عربستان از همین تسلیحات برای از بین بردن غیر نظامیان به ویژه کودکان یمنی در مدارس، اتوبوس های مدرسه و اهداف مذهبی و پزشکی استفاده می کند.

نماینده ایران در کمیته نخست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه نام عربستان و رژیم صهیونیستی، مترادف با تروریسم است تصریح کرد: عربستان و رژیم صهیونیستی بزرگترین صادر کننده تروریسم در منطقه هستند.

غنی ای همچنین در واکنش به اظهارات ضد ایرانی نماینده آمریکا که ایران را به حمایت از تروریسم و ارسال موشک به یمن متهم کرد گفت: اظهارات ضد ایرانی نماینده آمریکا بی اساس است زیرا ایران با تروریست ها در منطقه مبارزه می کند و از کشورهای منطقه هم دعوت می کند برای نابودی تروریسم با هم همکاری کنند.

نماینده ایران در کمیته نخست مجمع عمومی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: ایران در حالی با تروریست ها مبارزه می کند که کشورهای دیگر با حمایت مالی از آنها، تروریست ها را از سوریه به افغانستان منتقل می کنند.

 

کلیدواژه