میزان 21, 1397 13:38 Asia/Kabul
  • تاکید بر گسترش همکاری اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان
    تاکید بر گسترش همکاری اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور پاکستان و سر وزیر ایالت خیبر پختونخواه بر گسترش روابط دو کشور بویژه روابط اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، «محمدباقر بیگی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور روز شنبه در دیدار با «شاه فرمان خان» سروزیرایالت خیبرپختونخواه، درباره زمینه های گسترش مناسبات اقتصادی میان دو کشور به ویژه با توجه به ظرفیت های این ایالت، تبادل نظر کرد.
سرکنسول ایران در پیشاور پاکستان با تبریک پیروزی حزب "تحریک انصاف" در تشکیل مجدد دولت در ایالت خیبرپختونخوا، ابراز امیدواری کرد با در نظر گرفتن ظرفیت های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه با فرهنگ مشترک، روابط دو کشور دوست و برادر بیش از پیش گسترش یابد.
سرکنسول ایران در پیشاور پاکستان آمادگی ایران برای مشارکت در پروژه های ایالتی از جمله راهسازی، جاده سازی، تأسیس نیروگاه های تولید برق آبی، ساخت سد، پل و همچنین پروژه های شهری و ساخت مسکن را اعلام کرد و خواهان رفع موانع مراودات بانکی بین دو کشور با توجه به نیاز بازرگانان و فعالان اقتصادی دو طرف شد.
«شاه فرمان خان» نیز با ابراز تأسف از وقوع حادثه تروریستی اخیر در اهواز و همدردی با دولت و مردم ایران، از گسترش همکاریهای اقتصادی بیشتر با ایران استقبال و بر حمایت از فرصت های تجاری با توجه به ظرفیت های موجود دو کشور ایران و پاکستان تاکید کرد.

 

کلیدواژه