میزان 23, 1397 13:12 Asia/Kabul
  • ایران؛ بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: ملت ایران یکی از بزرگترین قربانیان جنگ‌های ناجوانمردانه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی، سلاح‌های ممنوعه و انواع مین‌ها و بمب‌ها بوده است.

به گزارش رادیو دری؛ امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران صبح امروز دوشنبه در مراسم اختتامیه " چهارمین کنگره آسیا پاسفیک طب نظامی" در تهران خاطرنشان کرد: در سال‌های دوران دفاع مقدس، رژیم صدام دیکتاتور معدوم عراق، بیش از 570 بار ایران را بمباران شیمیایی کرد اما سازمان‌های بین المللی برای محکومیت این‌گونه اقدامات حتی جلسه‌ای تشکیل ندادند.

وزیر دفاع ایران با تاکید بر مقابله با کشور‌هایی که قصد جنگ‌طلبی دارند، افزود: جهان شاهد بود که ایران چگونه حُسن نیت خود را در بحران ساختگی هسته‌ای نشان داد و با وجود عهدشکنی آمریکا، خویشتن‌داری کرد چرا که جمهوری اسلامی، دولتی مسئولیت‌پذیر و خواهان صلح است. 

سرتیپ حاتمی با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: آمریکا در فرایند تهیه داروها و نیازهای اولیه انسانی ملت‌ها نیز با توسل به تروریسم اقتصادی مانع‌تراشی می کند.

وزیر دفاع ایران همچنین در حاشیه مراسم اختتامیه این کنگره، تصریح کرد: ایران تجارب زیادی در زمینه درمان مصدومان شیمیایی دارد و آماده است آن را به کشور‌های دیگر منتقل کند.

چهارمین کنگره آسیاپاسفیک طب نظامی (ICMM) از 12 تا 15 اُکتبر در تهران برگزار شد و از امروز نیز ایران، به مدت 2 سال ریاست کمیته بین المللی طب نظامی کارگروه آسیا - پاسفیک را بر عهده خواهد داشت.

کمیته بین المللی طب نظامی، یک سازمان بین دولتی است که در سال 1920 و بعد از جنگ جهانی اول با نیاز به همکاری‌ نزدیک‌تر میان بخش‌های بهداشت و درمان نیروهای مسلح سراسر جهان تشکیل شد و در حال حاضر 117 کشور عضو و 6 کشور عضو ناظر دارد.­

کلیدواژه