میزان 23, 1397 14:27 Asia/Kabul
  • ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان
    ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان

ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، امروز با حضور اعضای هیأت‌های ایران و پاکستان در شهر کویته Quetta مرکز ایالت بلوچستان پاکستان آغاز به کار کرد.

«محمد رفیعی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان امروز در گفت و گو با ایرنا، هدف از برگزاری کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان را توسعه مبادلات مرزی، توسعه فعالیت‌های بازارچه های مرزی، تسریع در بهره‌برداری از گذرگاه‌های مرزی «ریمدان Rimdan- مند Mand و پیشین Pishin - گبد»، رونق ترانزیت و حمل و نقل کالا و رفع موانع و مشکلات تجارت در راستای رونق مبادلات تجاری عنوان کرد.

رفیعی افزود: این نشست، با توجه به اهمیت توسعه مبادلات بازرگانی ایران و پاکستان از طریق مرزهای طولانی دو کشور و براساس مصوبه نشست‌های مشترک مقامات عالی دو کشور برگزار شده است.

ششمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان از روز دوشنبه در شهر کویته Quetta مرکز ایالت بلوچستان پاکستان آغاز به کار کرد و تا روز سه‌شنبه 16 اُکتبر ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان حدود هزار کیلومتر مرز مشترک خاکی و آبی دارند؛ حجم مبادلات بازرگانی دو کشور در سال 2017، یک میلیارد و 324 میلیون دلار بود.

کلیدواژه