خوشرو: تهدید کشورها ابزار سیاست خارجی آمریکا شده است
(last modified Tue, 16 Oct 2018 04:56:16 GMT )
میزان 24, 1397 09:26 Asia/Kabul
  •  خوشرو: تهدید کشورها ابزار سیاست خارجی آمریکا شده است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تهدید کشورها را ابزار سیاست خارجی آمریکا دانست که به آن معتاد شده است و گفت: نتیجه این روند، تضعیف سازمان ملل و منشور آن است.

«غلامعلی خوشرو» روز دوشنبه در کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع منشور ملل متحد برگزار شد، افزود: ممنوعیت تهدید و توسل به زور از مهمترین دستاوردهای سازمان ملل است که با این وجود اقدام برخی از کشورها در توسل غیر قانونی به زور یا تهدید به زور، نقض قواعد آمره بین المللی و منشور ملل متحد بوده و مشروعیت سازمان ملل را به خطر انداخته است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به تهدید کشورها به قطع کمک مالی در صورت رای دادن به قطعنامه خاص یا تهدید آنها در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: یادداشت اسامی این کشورها از سوی آمریکا در همین راستا انجام می شود. 

خوشرو با انتقاد از تحریم های یکجانبه گرایانه، چنین اقداماتی را به لحاظ اخلاقی غلط و توجیه نشدنی دانست که به نوبه خود قواعد حقوق بین الملل را به چالش طلبیده و حق توسعه کشورها و قواعد حقوق بشری را نقض کرده است.

وی همچنین برجام را نمونه موفق مذاکرات برشمرد و تاکید کرد: نقش منفی و مخرب آمریکا و به ویژه تلاش دولت جدید این کشور برای برهم زدن این توافق و تحمیل اقدامات قهرآمیز از سوی آمریکا، مترادف با مجازات جمعی و نقض حقوق بشر است.

 

کلیدواژه