بررسی آخرین وضعیت اجرای برجام در دیدار عراقچی با مقام وزارت امورخارجه آلمان
(last modified Thu, 18 Oct 2018 05:15:34 GMT )
میزان 26, 1397 09:45 Asia/Kabul
  • بررسی آخرین وضعیت اجرای برجام در دیدار عراقچی با مقام وزارت امورخارجه آلمان

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و مدیر سیاسی وزارت امورخارجه آلمان، درباره آخرین وضعیت اجرای برجام دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه، «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران و «آنتیه لیندرتسه» مدیر سیاسی وزارت امورخارجه آلمان روز چهارشنبه در تهران، علاوه بر گفت و گو و تبادل نظر درباره مسائل دوجانبه و بین المللی، تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با آثار تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بعد از خروج از برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
عراقچی همچنین مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به بازداشت دیپلمات ایرانی از سوی پلیس آلمان و تحویل وی به بلژیک را به طرف مقابل ابلاغ و تاکید کرد، ایران این موضوع را به طُرُق سیاسی و حقوقی مورد پیگیری قرار داده و اقدامات مقتضی را به عمل خواهد آورد.
«آنتیه لیندرتسه» مدیر سیاسی وزارت امورخارجه آلمان نیز با اشاره به تلاش اتحادیه اروپا برای حفظ توافق برجام، تصریح کرد: کشورهای اروپایی به اهمیت و فوریت موضوع آگاه بوده و در هفته‌های اخیر به صورت بسیار فشرده مشغول کار بر روی جنبه های مختلف این توافق بین المللی بوده اند.
مدیرسیاسی وزارت امورخارجه آلمان ابراز امیدواری کرد: سازوکارهای اجرایی، در روزهای آینده در مشورت با طرف ایرانی نهایی و با توجه به اولویت ها، بخش‌هایی از آن وارد فاز عملیاتی شود.
معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران و مدیر سیاسی وزارت امورخارجه آلمان همچنین  بر ضرورت استمرار رایزنی های نزدیک برای پیگیری مسائل مورد علاقه منطقه ای و بین المللی و حل مشکلات در روابط دوجانبه و تلاش در جهت توسعه روابط اقتصادی، تجاری و بانکی تاکید کردند.

کلیدواژه