میزان 26, 1397 09:56 Asia/Kabul
  • ایران مصمم به مقاومت در برابر یکجانبه‌گرایی آمریکا

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رأی دیوان بین المللی دادگستری را بیانگر غیرقانونی بودن تحریم‌ها ضد ایران دانست و گفت: ایران مصمم به مقاومت در برابر یکجانبه‌گرایی آمریکا است.

به گزارش ایرنا، «محمد حسنی نژاد» نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه پس از ارائه گزارش «ادریس جزایری» گزارشگر ویژه این سازمان درباره آثار تحریم ها و یکجانبه گرایی آمریکا، افزود: برای نخستین بار در تاریخ، آمریکا از اعضای دائم شورای امنیت، در حال تنبیه کشورهای دیگر به علت تبعیت از قطعنامه سازمان ملل متحد است.
حسنی نژاد با اشاره به اقدامات یکجانبه آمریکا در نادیده گرفتن کنوانسیون‌های بین المللی، تصریح کرد: آمریکا با اقدامات یکجانبه گرایی، قدرت اقتصادی را به اسلحه تبدیل و کشورها را به رفتار متفاوت مجبور و از تهدید به عنوان ابزاری برای سیاست خارجی استفاده می‌‌کند.
نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: اقدام آمریکا در تنبیه کشورهای عضو سازمان ملل متحد برای تبعیت از قطعنامه شورای امنیت، باید مورد توجه جامعه بین الملل قرار گیرد.
حسنی نژاد، ادعای بهتر بودن تحریم به‌جای جنگ را کاملاً پوچ و نامعتبر دانست و گفت: فشار به یک ملت، جنایت جنگی است و این اقدام موجب فقر میلیون‌ها نفر می‌شود و اجازه نمی دهد کالاهای اساسی به یک کشور وارد شود.

کلیدواژه