سنبله 31, 1395 10:04 Asia/Kabul
  • «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران  در دیدار «متئو رنتزی» صدر اعظم ایتالیا
    «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار «متئو رنتزی» صدر اعظم ایتالیا

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: برجام فرصت دوباره‌ای برای تبدیل ایتالیا به شریک نخست تجاری ایران در اروپا است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه به وقت تهران در دیدار «متئو رنتزی» صدر اعظم ایتالیا در نیویورک گفت: سفرهای اخیر مقامات ایران و ایتالیا، نقطه عطفی در روابط مشترک و نشانگر اراده دو ملت و دو دولت برای توسعه و تحکیم سطح همکاری‌ها است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ روحانی با تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک در عرصه‌های اقتصادی، علمی و سیاسی، نقش بخش‌های خصوصی ایران و ایتالیا را در این مسیر ارزشمند دانست و گفت: علاقه شرکت‌های خصوصی دوطرف به روابط تجاری باید مورد حمایت و تشویق دو دولت قرار گیرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع برجام نیز افزود: طرفین باید به استحکام برجام پایبند باشند و استحکام برجام می‌تواند مبنای افزایش صلح و ثبات منطقه باشد.

صدر اعظم ایتالیا نیز با تاکید بر این که رُم با هیجان به دنبال تقویت روابط همه جانبه با تهران است، گفت: ایران و ایتالیا برای هر اقدامی در جهت استحکام روابط اقتصادی آماده هستند.

«متئو رنتزی» با اشاره به اعزام هیات عالی‌رتبه ایتالیا به تهران طی ماه‌های آینده تاکید کرد: در بحث روابط بانکی، بیمه دولتی ساچه ایتالیا آماده ارائه تضمین‌های لازم است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران عصر سه‌شنبه به وقت محلی (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) برای شرکت در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وارد نیویورک شد.

کلیدواژه