میزان 26, 1397 12:33 Asia/Kabul
  • آمادگی مرزبانی ناجا برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) از آمادگی نیروهای مرزبانی در مرزهای سه گانه "مهران، شلمچه و چذابه" برای خدمات دهی و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران راهپیمایی اربعین حسینی را همایش عظیم جهان اسلام خواند و گفت: با توجه به در پیش رو بودن این کنگره عظیم، تمامی امکانات، نیروی انسانی و خدمات برای خدمات دهی به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بسیج شده است.
سردار رضایی که دربازدید از پایانه مرزی هنگ میرجاوه، استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: افتخار مرزبانان این است که در نقطه صفر مرزی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی می‌ کنند.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: در پایانه مرزی میرجاوه  به زائران پاکستانی خدمات ارائه می شود.
20 ماه صفر 1440 هجری قمری (30 اکتبر 2018)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا می‌شوند.
طبق آمار رسمی منابع عراقی حدود 14 میلیون زائر در پیاده روی زیارت اربعین سال گذشته شرکت کردند که بیش از دو میلیون نفر آنان از ایران بودند.

کلیدواژه