میزان 28, 1397 15:27 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری:پاکستان برای دستگیری عوامل تروریستی ربایش مرزبانان ایرانی تلاش کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اقدام سریع و قاطع دولت پاکستان برای دستگیری عوامل تروریستی ربایش مرزبانان ایرانی را خواستار شد.

شامگاه دوشنبه 23 میزان تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی میرجاوه، جنوب شرق ایران، استقرار داشتند، توسط گروهک های ضد انقلاب ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند.
سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز شنبه در تماس تلفنی با ارتشبد «قمر جاوید باجوا»، فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان، تصریح کرد: بر مبنای توافق های دوجانبه میان نیروهای مسلح ایران و پاکستان برای تأمین امنیت مرزهای مشترک،جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد نیروهای مسلح پاکستان با اتخاذ تمهیدات لازم، نسبت به آزادی سربازان و مرزبانان ربوده شده ایران در کوتاه ترین زمان ممکن،تلاش کند.
سرلشکر باقری همچنین بر حضور و استقرار هرچه بیشتر نیروهای نظامی و مرزبانی پاکستان در مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و تثبیت امنیت در این مناطق و ممانعت از تحرکات اشرار و تروریست ها تأکید کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان هم با ابراز تأسف از حادثه ربایش نیروهای هنگ مرزی ایران و توضیح اقدامات ارتش پاکستان جهت تعقیب و دستگیری گروهک های تروریستی، ابراز امیدواری کرد: اقدامات نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان به دستگیری هرچه سریعتر تروریست ها و آزادسازی مرزبانان ربوده شده، منجر شود.

 

کلیدواژه