بهرام قاسمی: ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا ناشی از نوعی «توهم ناشناخته» است
(last modified 1397-07-29T04:30:20+00:00 )
میزان 29, 1397 09:00 Asia/Kabul
  • بهرام قاسمی: ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا ناشی از نوعی «توهم ناشناخته» است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب تلاش های واشنگتن برای نسبت دادن دخالت و تاثیرگذاری در انتخابات کنگره آمریکا به ایران را از اساس نادرست خواند و تصریح کرد، ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا ناشی از نوعی «توهم ناشناخته» است.

به گزارش ایرنا، «بهرام قاسمی» ضمن رد ادعای بی پایه اخیر نهادهای اطلاعاتی، قضایی و امنیتی دولت آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخات میان دوره ای آن کشور، اظهارداشت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهااست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به اینکه ادعای مشابهی را نیز چندی پیش مشاور امنیت ملی آمریکا بدون هیچ سند و مدرکی مطرح ساخت، افزود: کاخ سفید مدتی است می کوشد با اغراض سیاسی خاص داخلی، اتهاماتی را به سایر کشورها نسبت دهد و هر روز نام یک کشور را به فهرست موهوم خود در این رابطه اضافه می کند. 

قاسمی خاطرنشان کرد، در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مدعی است از زمان روی کار آمدن وی، ایران سرگرم مسائل داخلی خود است و چنان ضعیف است که حتی دیگر توان فکر کردن به مسائل منطقه ای را ندارد، پس چگونه است «چنین کشورِی» به زعم آنان به خود مشغول و درونگرا، می تواند در انتخابات پارلمانی آمریکا دخالت کند.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، وزارت امنیت داخلی، وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی» روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به هیچ مستنداتی ایران، روسیه و چین را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا متهم کردند.

نتایج نظرسنجی ها حاکی از این است که جمهوریخواهان در این انتخابات شاهد شکستی سنگین خواهند بود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند واشنگتن با متهم کردن  ایران، چین و روسیه به دنبال تغییر نگرش مردم آمریکا برای رای دادن به جمهوریخواهان در انتخابات آتی کنگره  است.