جهانگیری: تحریم‌های آمریکا باج‌گیری و  زورگیری است
(last modified Sun, 21 Oct 2018 13:46:52 GMT )
میزان 29, 1397 18:16 Asia/Kabul
  • جهانگیری: تحریم‌های آمریکا باج‌گیری و  زورگیری است

معاون اول رئیس جمهور گفت: روحیه و غیرت ایرانی اجازه نمی‌دهد با دولت کنونی آمریکا که توافقات بین‌المللی را برهم می‌زند و صراحتا اعلام کرده است علیه ملت ایران جنگ اقتصادی راه می‌اندازد، مذاکره کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران امروز یکشنبه در بیست و دومین سالروز ملی صادرات در تهران افزود: آمریکایی‌ها باید ابتدا از حرف زور دست بردارند، ملت ایران اهل منطق و گفت وگو از موضع برابر است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هدف اصلی آمریکایی‌ها در (4 نوامبر) تحریم بانک‌های ایران و درآمدهای نفتی است، گفت: در ماه‌های اخیر هرچه توانسته‌اند به کشورهای دیگر فشار آورده‌اند تا با ایران همکاری نداشته باشند. جهانگیری افزود: برخی کشورها همکاری خود را قطع کرده‌اند، برخی نیز این کار را انجام نداده‌اند البته ایران شرکای تجاری جدید نیز برای خود پیدا کرده‌ است.

جهانگیری تصریح کرد: آمریکا در مسیر تحریم‌های ایران تنهاست و فقط رژیم صهیونیستی و عربستان هستند که با واشنگتن برای فشار به ایران هم عقیده هستند.

معاون اول رئیس جمهور ایران همچنین تحریم‌های آمریکا را باج‌گیری و  زورگیری توصیف کرد و افزود: بخش خصوصی باید با همه توان به صحنه بیاید تا از دوران تحریم با سربلندی عبور کرد.

در تقویم ایران 21 اکتبر (29 میزان) روز صادرات نام گذاری شده است.

کلیدواژه