عقرب 01, 1397 17:40 Asia/Kabul
  • تقویت یگان های مرزی و دریایی ایران در ایام اربعین

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) گفت: یگان های مرزی و دریایی این نیرو در ایام اربعین حسینی تقویت می شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ پاسدار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران روز سه‌شنبه در بازدید از مرز چذابه در خوزستان، جنوب غرب ایران، از تسهیلات ویژه برای تردد زائران اربعین حسینی خبر داد و افزود: در این زمینه، توافق خوبی با مسوولان عراقی شده است.
سردار رضایی تاکید کرد، در کنار تسهیل تردد، امنیت زائران نه فقط در پایانه ها، بلکه در کل مرزهای مشترک به ویژه در مرزهای استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان تامین خواهد شد.
به گفته فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران، تاکنون بیش از  700 هزار نفر زائر اربعین از اتباع ایرانی و غیرایرانی از مرزهای مهران در استان ایلام و شلمچه و چذابه در استان خوزستان وارد خاک عراق شده اند.
سردار رضایی همچنین گفت: ایران امسال میزبان شمار زیادی از زائران اربعین از پاکستان، افغانستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان است.
سردار سرتیپ پاسدار «حسین ساجدی نیا» معاون عملیات نیروی انتظامی ایران هم از آمادگی کامل پلیس برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: پلیس در تمام جاده های منتهی به مرزهای عراق مستقر است.
20 ماه صفر 1440 هجری قمری (30 اکتبر 2018)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا می‌شوند.

کلیدواژه