عقرب 02, 1397 11:56 Asia/Kabul
  • ازبکستان درصدد استفاده از ظرفیت های بندر چابهار

نماینده ویژه رئیس جمهوری ازبکستان در امور افغانستان گفت: تجهیزات و امکانات بندر چابهار(جنوب شرق ایران) مناسب برای ترانزیت کالاهای ازبکستان و سایر کشورها است که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

به گزارش ایرنا؛ «عصمت اله ایرگاشیف» Ismatilla Irgashev نماینده ویژه رئیس جمهوری ازبکستان در امور افغانستان سه شنبه شب در جمع مدیران بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار کرد: در آینده ای نزدیک ازبکستان و افغانستان به عنوان دو کشور همسایه و دوست، از ایران بویژه بندر چابهار برای صادرات و واردات کالا استفاده خواهند کرد.

ایرگاشیف با بیان اینکه در حوزه ظرفیت های ترانزیتی، اقتصادی و تجهیزات بندری در چابهار اقدامات بسیار خوبی انجام شده است افزود: ایران ارتباط مناسبی با همسایگان دارد و همیشه در بُعد بین المللی به دنبال توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی با دیگر کشورها است.

نماینده ویژه رئیس جمهوری ازبکستان در امور افغانستان همچینن هدف از سفر به چابهار را آشنایی با ظرفیت های بندری، مزیت های تجاری و اقتصادی عنوان کرد و گفت: امتیازات و تخفیف های در نظر گرفته شده برای فعالیت سرمایه گذاری، حمل و نقل کالا و انبارداری در بندر چابهار ایران، بسیار خوب و امیدوار کننده است.

«فضل الدین سغداله ایف» معاون راه آهن ازبکستان نیز که به چابهار سفر کرده است، با بیان اینکه اتصال ریلی چابهار- ازبکستان سبب تحول در ترانزیت کالا و توسعه روابط تجاری و اقتصادی می شود اظهار کرد: همکاری مشترک ریلی بین ایران، ازبکستان و افغانستان ضروری است.

کلیدواژه