عقرب 02, 1397 15:07 Asia/Kabul
  •  روحانی: قتل خاشقجی، آزمایشی بزرگ برای مدعیان حقوق بشر است

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی، موضع گیری کشورهای جهان علیه آن را آزمایش و امتحان بزرگی برای مدعیان حقوق بشر بویژه در آمریکا و اروپا عنوان کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، قتل جمال خاشقجی را واقعه‌ای تکان‌دهنده توصیف کرد و گفت: بدون حمایت آمریکا کشوری جرأت ارتکاب چنین جنایتی را ندارد.

روحانی افزود: ارتکاب چنین جنایتی نشان می دهد که یک تفکر غلط چطور می تواند انحراف ایجاد کند و این همان تفکری است که گروه های تروریستی مانند داعش را در منطقه بوجود آورده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با توصیه به دولت ترکیه برای انجام تحقیقات بی طرفانه و دقیق در خصوص قتل خاشقجی ابراز امیدواری کرد: کشورها و ملت های جهان، واقعیت های موجود را هر چه بهتر لمس کنند و این فرصتی است که مظلومیت مردم یمن، عراق، سوریه و افغانستان که با پول آن جنایتکاران تحت فشار هستند، روشنتر شود.

روحانی همچنین با اشاره به حمله عربستان به یمن و حمایت آمریکا از آل سعود به دلیل این حمله خاطرنشان کرد: در حالی که ملت یمن چندین سال است بمباران می شوند، اما جهان در برابر آن سکوت کرده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به تحریم های آمریکا ضد ایران نیز اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ ایران همیشه پیروز بوده است و بدون تردید در این مقطع نیز پیروز خواهد بود.

روحانی همچنین با تاکید بر اهمیت راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع)، از ملت و دولت عراق برای استقبال، همراهی و پذیرایی صمیمانه از زائران اربعین حسینی(ع) تشکر و قدردانی کرد.

 

کلیدواژه