تردید آمریکا در پیگیری تحریم های ضد ایرانی
(last modified Fri, 26 Oct 2018 10:27:20 GMT )
عقرب 04, 1397 14:57 Asia/Kabul
  •  تردید آمریکا در پیگیری تحریم های ضد ایرانی

انزوای آمریکا در اعمال تحریم های ضد ایرانی، مقامات کاخ سفید را در پیگیری این تحریم ها به تردید انداخته است.

روزنامه وال استریت ژورنال، روز جمعه با اشاره به تلاش آمریکا به تحریم ایران در زمینه شبکه ارتباط بانکی و انتقال پول "سوئیفت" گزارش داد: واشنگتن در این زمینه در هم سو کردن اتحادیه اروپا با خود، دچار مشکل شده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، "استیون منوچین"  وزیر خزانه داری آمریکا با تغییر موضع خود در این زمینه گفته است: واشنگتن در وضع تحریم های علیه ایران،  «موضعی کمتر مداخله جویانه» در پیش خواهد گرفت.

این مقام آمریکایی پیش تر گفته بود، دولت آمریکا حتی برای جلوگیری از تراکنش های مالی مربوط به موارد بشر دوستانه نیز مانعی ندارد.

برخی نزدیکان ترامپ، از جمله "جان بولتون"، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز همواره اصرار داشتنه اند که در دور جدید تحریم های ضد ایرانی که از 13 عقرب در بخش انرژی و بانکی اعمال می شود،  تحریم سوئیفت نیز باید به اجرا درآید.

وال استریت ژورنال پیش بینی کرده است با توجه به اختلافات موجود در کاخ سفید، آمریکا بدون تحریم سوئیفت، فقط نام برخی بانک های ایرانی را در فهرست تحریم های 13 عقرب قرار دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا ابتدای این هفته نیز با عقب نشینی از موضع تحریم نفتی کامل ایران اعلام کرد واشنگتن برای خریداران نفت ایران معافیت در نظر می گیرد.