آمریکا به هیچ وجه قادر به توقف فروش نفت ایران نخواهد بود
(last modified 1397-08-06T08:28:22+00:00 )
عقرب 06, 1397 12:58 Asia/Kabul
  • آمریکا به هیچ وجه قادر به توقف فروش نفت ایران نخواهد بود

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت:آمریکایی ها به هیچ وجه قادر نخواهند بود، فروش نفت ایران را متوقف کنند.

به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت در تهران با تاکید بر این که نفت ایران هیچ جایگزینی ندارد، افزود: ایران در ماه های گذشته 2.5 میلیون بشکه نفت صادر می کرد، حال ممکن است چند هزار بشکه کاهش یابد اما صادرات نفت ایران متوقف نخواهد شد.
جهانیگری تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی به دروغ به مردم دنیا و آمریکایی ها می گویند که باید نفت عربستان و دیگر کشورها جایگزین نفت ایران شود تا قیمت آن افزایش نیابد.
معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران پیش از این نفت را حدود  30 دلار می فروخت اکنون به قیمت 80 دلار می فروشد و اگر آمریکایی‌ها می‌توانستند فروش نفت ایران را متوقف کنند حتما قیمت نفت به بالای 100 دلار می رسید.
آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای ایران، بار دیگر تحریم‌های خود ضد ایران را اعمال و تهدید کرده است هر کشوری را که به خرید نفت از ایران ادامه دهد، تحریم خواهد کرد.
آمریکا تا نوامبر آینده به خریداران نفت ایران فرصت داده است تا خرید نفت خود را از ایران به‌صفر برسانند. آنچه اما از واقعیت کنونی بازارهای جهانی نفت مشاهده می‌شود،حذف کامل ایران به‌عنوان سومین تولید کننده نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) امکان‌پذیر نیست. 

 

کلیدواژه