عقرب 06, 1397 17:40 Asia/Kabul
  • گفتگوی تلفنی معاون اول رئیس جمهوری ایران با نخست وزیر عراق

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت و مردم ایران برای عبور از مسائل و چالش‌ها همواره در کنار ملت عراق بوده و خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران، ظهر امروز یکشنبه در گفتگوی تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان نخست وزیر این کشور، افزود: مطمئنا دولت جدید عراق قادر خواهد بود مسائل جاری و چالشهای پیش روی این کشور را برطرف کند.

جهانگیری روابط تهران و بغداد را در همه زمینه ها رو به گسترش توصیف کرد و گفت: افزایش سفرهای زیارتی دو ملت، این پیام را به مسئولان دو کشور می دهد که روابط فی مابین باید بیش از پیش توسعه یابد.

معاون اول رئیس جمهور ایران با قدردانی از دولت و ملت عراق به علت میزبانی از زوار امام حسین (ع) در ایام اربعین، از سفر خود در روز اربعین به نجف اشرف و شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین به سمت کربلا خبر داد. 

عادل المهدی، نخست وزیر عراق نیز در این گفتگوی تلفنی گفت: براساس گزارش های منتشرشده در مراسم اربعین امسال، تاکنون بیش از یک و نیم میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده اند.

وی دیدارهای مستقیم و دوجانبه میان مسئولان ایرانی و عراقی را گامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دیدارها می تواند نقش سازنده ای در گسترش مناسبات و ارتقای سطح همکاری های دفاعی و منطقه ای دو کشور داشته باشد.

کلیدواژه