عقرب 09, 1397 08:49 Asia/Kabul
  • قاسمی : امریکا درصدد فضاسازی و جنگ روانی علیه مردم ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: مقامات امریکا با به کارگیری ابزار تروریسم اقتصادی و تحریم های غیرقانونی ، درصدد ایجاد جنگ روانی علیه مردم ایران هستند. 

به گزارش رادیو ری، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران،در واکنش به ادعای فریبکارانه « مایک پمپئو» (Mike Pompeo) وزیر امور خارجه امریکا مبنی بر اینکه رشد اقتصاد ایران به علت حضور و مبارزه با تروریسم در منطقه ، با کاهش مواجه شده است، افزود: اینگونه اظهارات عوامانه و از سر نیرنگ بوده و مغلطه ای رسوا و آشکار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: مبارزه با تروریسم در منطقه و حفاظت از صلح، ثبات و امنیت مرزهای ایران، که برنامه های ضد ایرانی مقامات امریکا را با شکست مواجه کرده است، سیاست جدیدی نیست.

قاسمی تاکید کرد اقتصاد ایران در سال های گذشته که در مبارزه با تروریسم پیشگام بوده، همواره رشدی بیش از هشت درصدی داشته است. 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین اظهار کرد: مقامات دولت فعلی آمریکا سیاست و رویکردهای فریبکارانه خود در دشمنی با مردم ایران را بر پایه امیال و آرزوهای خام رژیم‌ها، افراد و گروه‌های تروریستی منفور و مطرودی بنا نهاده‌اند که خواب و رؤیایی پریشان بیش نیست.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا ، جمعه گذشته ، جمهوری اسلامی ایران  را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد ایران به بی ثباتی در خاورمیانه  دامن می زند.