عقرب 09, 1397 15:36 Asia/Kabul
  •  سرتیپ حاتمی: جنگنده «کوثر» تحویل نیروی هوایی ارتش ایران می شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، از تحویل جنگنده «کوثر» به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک خبر داد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خط تولید جنگنده «کوثر» که به صورت کاملا بومی ساخته شده است، به زودی افتتاح خواهد شد.

ایران با تولید جنگنده کوثر در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل 4 قرار گرفت.

بهره گیری از رایانه محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبانان با هدف افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی های جنگنده «کوثر» است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 10 سنبله 1395 در جمع وزیر، مسوولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع ایران، افزایش توان دفاعی و تهاجمی را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کردند: درجهانی که قدرت‌های زورگو، سلطه‌گر از تجاوز به کشورها و کشتار انسان‌های بی‌گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه‌ صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرت‌ها تا اقتدار ایران را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.

 

کلیدواژه